انواع پودرهای ساورپلاس Sourplus

پودرهای ساورپلاس در نان‌های صنعتی، نمیه صنعتی و سنتی، انواع کیک و شیرینی، پاستا و سایر فرآورده‌های غلات کاربرد داشته و به موجب استفاده از آن نه تنها خواص تکنولوژی مانند استحکام خمیر تقویت می‌شود بلکه کیفیت و ماندگاری محصول نیز افزایش می‌یابد لازم به ذکر است پروانه‌های ساخت خمیرترش لاکتیکی برای اولین بار در کشور توسط شرکت دانش بنیان پارسیان آنزیم ایرانیان اخذ گردیده است.
ساورپلاس (خمیرترش تازه) گندم
ساورپلاس (خمیرترش تازه) جو
ساورپلاس (خمیرترش تازه) یولاف (جو دوسر)
ساورپلاس (خمیرترش تازه) چاودار
پودر ساورپلاس گندم
پودر ساورپلاس جو
پودر ساورپلاس یولاف (جو دوسر)
پودر ساورپلاس چاودار

 

ساورپلاس یا خمیرترش لاکتیکی

میرترش لاکتیکی یا sourdough محصول بیوتکنولوژی شرکت دانش بنیان پارسیان آنزیم ایرانیان می‌باشد که در حال حاضر در انحصار چندین شرکت اروپایی است. این محصول برای اولین بار در ایران با همکاری متخصصین و اساتید دانشگاه تحت قالب یک پروژه تحقیقاتی در سال 1390 آغاز شد و پس از تحقیقات و انجام آزمایشات متعدد سرانجام به تولید رسیده است. خمیرترش لاکتیکی حاصل فعالیت برخی از باکتری‌های لاکتیکی در آرد می‌باشد که نهایتاً منجر به تولید یک محصول فرآسودمند مغذی که حاوی متابولیت‌های میکروبی سودمند منحصربفرد می‌باشد می‌گردد. این محصول برای اولین بار توسط شرکت پارسیان آنزیم ایرانیان طراحی و به تولید رسیده است و محصول مذکور در غلات مختلف از قبیل جو، جودوسر به کار می‌رود و محصولات تخمیری غلات ویژه‌ای تولید می‌گردد.

نحوه تولید ساورپلاس

کلیه سوش‌هایی که در این فرآیند به کار گرفته می‌شوند تماماً توسط کارشناسان این شرکت غربال، جداسازی و نگهداری می‌گردند. این محصول پس از آماده‌سازی سوش‌های باکتریایی لاکتیکی و پروبیوتیک از لحاظ فیزیولوژی فعال می‌گردد و پس از انجام دوبار پاساژ و فعال شدن در نسبت‌های مختلف به محیط کشت اصلی تلقیح می‌گردد عمل تلقیح در فرمانتورهای تحت کنترل انجام می‌گردد و نهایتاً پس از رسیدن محصول از لحاظ pH و اسیدیته خاتمه محصول اعلام می‌گردد و محصول به این صورت به دوشیوه می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد . روش اول تولید و عرضه خمیرترش لاکتیکی تازه که می‌تواند در کلیه محصولات نانوایی و نان‌های صنعتی و …. مورد استفاده قرار گیرد. حالت دوم محصول به منظور افزایش ماندگاری بیشتر به دستگاه‌های خشک کن اسپری‌درایر منتقل شده و در بسته‌بندی‌های سه جداره بسته‌‌بندی و نگهداری می‌گردد.